Show simple item record

dc.date.accessioned2021-05-27T15:55:45Z
dc.date.available2021-05-27T15:55:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.13048/739
dc.description.abstractThe innovation in the cultural sector has been poorly studied and there are fewer studies on festivals, when they are cultural events that often have a significant impact on the regions in which they occur. In this paper we have analyzed the early music festivals grouped in a European association to find out if they produce specific innovations and which groups of stakeholders are the most influential in the development of their innovations. The results show that in such festivals occur some innovations, which are different from those that take place in the other kind of festivals; also there have been identified some stakeholders involved on these innovations that had not been identified in previous studies in spite of being influential. This is due to the uniqueness of this kind of music, highly dependent on musicological research, oriented to a minority audience and related to cities with prominent historical and artistic heritage and musicological tradition.
dc.description.abstractEl sector de la cultura ha sido escasamente estudiado desde el punto de vista de la innovación y aún es menor el número de trabajos sobre festivales, cuando son eventos que suelen tener un impacto relevante sobre los territorios en los que se desarrollan. En el presente trabajo se ha analizado un caso singular, el de los festivales de música antigua agrupados en una asociación europea, para averiguar si en ellos se producen innovaciones específicas y qué colectivos de interesados son los que más influyen en el desarrollo de las innovaciones antedichas. Los resultados muestran que este tipo de festivales presentan innovaciones claramente diferenciadas respecto a otros tipos de festivales de música analizados previamente. Asimismo, se han identificado colectivos de interesados (stakeholders) que intervienen o influyen en su desarrollo, no identificados en estudios anteriores, precisamente por la singularidad de este tipo de música, altamente dependiente de la investigación musicológica, minoritaria y muy vinculada a ciudades con patrimonios histórico-artísticos y tradición musical destacados.
dc.language.isospa
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/
dc.subjectIndustria creativa
dc.subjectProcesos de innovación
dc.subjectfestival de música
dc.titleLos festivales de música antigua: ¿espacios para la innovación?
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObject
dc.relation.conferencedate27-31 de octubre, 2013
dc.relation.conferencenameXV Congreso Latino-Iberoamericano de Gestión Tecnológica
dc.relation.conferenceplacePorto, Portugal


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess